App-ontwikkeling

Samen met AppBakkers uit Zwolle houden wij ons bezig met app-ontwikkeling. De apps die we de afgelopen jaren hebben ontwikkeld hebben een duidelijke toegevoegde waarde voor de eindgebruiker. We zoeken daarbij de innovatieve grenzen op door bijvoorbeeld gebruik te maken van geofencing en beacontechnologie. We leveren niet alleen de techniek, maar combineren dit met een uitgekiende marketing- en communicatiestrategie; immers online kan niet zonder offline.

Een mobiele website versus een app

App, website of een combinatie van beide; er zijn veel mogelijkheden. Welk platform is beter? Dat hangt helemaal af van je (mobiele) strategie, budget en wensen. Kiezen voor een mobiele website heeft vaak met de prijs te maken. Een website is vaak goedkoper. Toch heeft een app een aantal voordelen:

  • Directer contact met de gebruiker (push-notificaties)
  • Een app is offline te gebruiken
  • Een goed ontworpen app kan stukken sneller zijn dan een website
  • Apps zijn specifieker en duidelijker in hun gebruik en functie
  • Mogelijkheid om je merknaam in de app stores te vestigen

Wil je meer informatie over de mogelijkheden van apps, bekijk de cases hieronder of neem contact met ons op.

Vertel me meer over apps

 

Kaldi | beacontechnologie & geofencing

Voor Kaldi, een keten van koffie- en theespeciaalzaken in Nederland hebben we een app ontwikkeld waarmee klanten kunnen meedoen aan een innovatief spaarsysteem. Gebruikers van de app kunnen op hun smartphone punten sparen. Bovendien maakt de Kaldi app naast beacons ook gebruik van geofencing. Hiermee wordt een gebied rond de winkel digitaal afgebakend waardoor de winkelier ook klanten via pushberichten kan voorzien van relevante informatie.

 

Kennisfestival | beacontechnologie

Jaarlijks wordt in Deventer het grootste Kennisfestival van Nederland georganiseerd. Het festival waar het delen van kennis centraal staat, maar waar ook ruimte is voor muziek, theater, lekker eten en drinken. Tijdens de editie 2016 konden bezoekers van het festival al gebruik maken van een app.

Het Gilde heeft samen met AppBakkers voor de editie 2017 de bestaande functionaliteit (o.a. locatie, programma en overzicht van sprekers) van de app uitgebreid. Zo  konden festivalgangers tijdens de dag met behulp van beacon-technologie pushberichten ontvangen met speciale aanbieden en leuke acties.

 

...en Kompanen | online leeromgeving

… en Kompanen geeft salestrainingen aan niet-salesprofessionals. Het concept Sales for Non-Sales wordt met veel succes uitgevoerd bij (met name) technische bedrijven in Nederland. Om opdrachtgevers en studenten beter te kunnen bedienen wilde …en Kompanen graag de mogelijkheden van de smartphone en tablet gaan benutten en vroeg Het Gilde om een digitale leeromgeving te ontwikkelen voor alle mogelijke devices.

Het Gilde ontwikkelde samen met Appbakkers een nieuwe online leeromgeving geschikt voor desktop, smartphone en tablet waardoor gebruikers op elk gewenst moment in contact staan met de trainers, medestudenten, lesmateriaal kunnen bekijken en opdrachten kunnen uitvoeren.

 

Heron Fireworks | online en offline vuurwerkshow

Heron Fireworks (verantwoordelijk voor onder andere de vuurwerkshow in Den Haag) benaderde Het Gilde in eerste instantie voor een traditionele informatieve app. Het Gilde heeft dit idee naar een hoger plan getild. Met in het achterhoofd dat tijdens de jaarwisseling veel mensen hun mobiele telefoon gebruiken, heeft Het Gilde samen met AppBakkers een plan ontwikkeld om bezoekers van de vuurwerkshow onderdeel te laten worden van de show.

Tijdens de show krijgt het beeldscherm van de telefoon dezelfde kleur als de kleur van het vuurwerk in de lucht zonder dat dat invloed heeft op inkomende berichten en telefoontjes. Om beide processen nauwkeurig op elkaar aan te laten sluiten maken zowel de app als het vuurwerk gebruik van een atoomklok.

 

NTP Groep | geofencing

Bij ruimtelijke projecten in bijvoorbeeld de (wegen-)bouw is het van groot belang om helder te communiceren met omwonenden, betrokkenen van de gemeente, (onder-)aannemers en andere belanghebbenden. De juiste informatie, van aanbesteding tot en met oplevering, tijdig bij de doelgroep, daar draait het om.

NTP Groep vroeg Het Gilde om in de aanbestedingsfase van de herinrichting van de Weerdjesstraat in Arnhem mee te denken over de communicatie met verschillende doelgroepen. Samen met AppBakkers heeft Het Gilde voor NTP een app ontwikkeld die in te zetten is als communicatiemiddel tijdens de werkzaamheden. Betrokkenen kunnen via de app in direct contact komen met de omgevingsmanager, berichten plaatsen over bijvoorbeeld gevaarlijke situaties en rechtstreeks vragen stellen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *