Infographics

Waarom gebruik je infographics?

Beeld blijft hangen


Zoals we al in een eerder blog beschreven is de mens visueel ingesteld. Tekst wordt zeer selectief gelezen. De lezer scant en neemt weinig tijd om webpagina's door te worstelen.
Met een infographic kun je kort, bondig en visueel communiceren. Maar er zijn meer redenen om toch vooral infographics te gebruiken:

1. Communiceren met beeld verbetert de vindbaarheid in zoekmachines.
2. Beeld heeft een hoge attentiewaarde en blijft lang hangen.
3. Met een infographic kun je je expertise extra benadrukken.
4. Infographics zijn goed deelbaar via de sociale kanalen.
5. Een infographic is zowel offline (presentaties, verslagen etc.) als online te gebruiken.

Wil je dat ook, neem dan gerust contact op.
Ter inspiratie vind je hieronder een aantal infographics die Het Gilde voor Zinnige Zaken heeft gemaakt.

Schermafbeelding 2017-02-15 om 17.29.17
Schermafbeelding 2017-02-16 om 16.25.19
Schermafbeelding 2017-02-15 om 17.28.59

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *