Van klant naar ambassadeur in accountancy

Maak van klanten ambassadeurs
Zoals in elke branche is ook in de accountancy de mening van klanten erg belangrijk. Maar hoe ga je daar nu eigenlijk mee om? Het Gilde ondersteunt accountantskantoren bij de stap van klant naar ambassadeur met een gestructureerde aanpak.
1. De inventarisatie met behulp van de Sales APK
Met behulp van onze Sales APK app maken we een inventarisatie op de vestiging(en). Hierbij gaan we in op; het huidige klantbeheer, wie zijn de klanten, in welke branches zijn deze actief en welke kennis is aanwezig.

2. De inzet van KlantCoach
KlantCoach is een online programma die wordt ingezet om op maat enquêtes uit te zetten en te beoordelen. Dit is de basis voor een klantbewuste commerciële organisatie waarmee je direct aan de slag kan. Vooral je grootste fans bieden kansen. Zij zijn immers zo enthousiast dat ze je organisatie willen aanbevelen. Bekijk hier een filmpje over KlantCoach.

3. Opvolging van de resultaten
In stap drie wordt de informatie over en van de klanten verzameld. KlantCoach verstuurt en verzamelt vanaf de eerste dag enquêtes. Het Gilde is actief betrokken om deze fase goed te begeleiden en staat onder andere stil bij:
  • Welke contactpersoon bij het accountantskantoor onderneemt actie indien de relatie een laag cijfer geeft voor de prestaties van het kantoor;
  • Welke actie wordt ondernomen wanneer de klant de prestaties zéér waardeert (de ambassadeur);
  • Welke aanpassingen moeten gedaan worden in KlantCoach naar aanleiding van de feedback uit de eerste enquêtes?

  • 4. Ambassadeurs
    Aan de hand van de analyse van fase 3 zal er een volledig (trainings)programma opgezet worden waarbij de vennoten, de accountants en de belastingadviseurs worden getraind om gedurende een tijdspad van 3 tot 12 maanden het programma uit te voeren om van de klanten ambassadeurs te maken. Hiervoor wordt vanuit Het Gilde een marketingcampagne en een klanttraining opgezet die wordt uitgewerkt en gepresenteerd aan het management van het accountantskantoor.

    Meer weten?

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *