Modewoorden op LinkedIn

Creatief
Beschrijf jij jezelf op LinkedIn als ‘Een creatieve, gepassioneerde en gedreven expert’? Dan wordt het hoog tijd om je LinkedIn-profiel te herschrijven. Waarom? Omdat deze woorden terugkomen in de top tien van meest gebruikte modewoorden op LinkedIn. Hierbij staat het woord creatief in Nederland stevig op de eerste plaats.
Ben je op zoek naar werk of wil je een andere baan dan is het slim om deze nietszeggende woorden te vermijden. Op deze woorden zullen recruiters en potentiële werkgevers namelijk zelden zoeken. Zeg nou zelf. Wie is er niet gemotiveerd over zijn carrière, gepassioneerd over wat hij of zij doet en zeer creatief? Precies, zo’n beetje iedereen op LinkedIn.

LinkedIn modewoorden in Nederland
Voor de samenstelling van het lijstje met de meest gebruikte modewoorden wereldwijd heeft LinkedIn gekeken naar woorden en zinsdelen die het vaakst voorkwamen in de profielen van de ruim 330 miljoen gebruikers van het zakelijke sociale netwerk.

Welke woorden dan wel?
Wil je dus opvallen met je profiel en gevonden worden op LinkedIn, vermijd dan in ieder geval bovenstaande woorden. Welke woorden moet je dan wel gebruiken op LinkedIn? Voor je begint met het aanpassen van je profiel doe je er goed aan eerst kritisch na te denken over hoe je jezelf wilt profileren op dit netwerk. Heb je dit eenmaal scherp, bedenk dan op welke woorden je gevonden wilt worden. Deze woorden laat je vervolgens terugkomen in verschillende onderdelen van je LinkedIn profiel, zoals je samenvatting en de werkervaring.

Het belang van de kopregel
Eén van de belangrijkste onderdelen in je profiel is de kopregel. Dit is het onderdeel direct onder je naam en wordt tevens getoond in de zoekresultaten van Google. Je hebt hier slechts 120 tekens om jezelf sterk neer te zetten. Maak hier dus optimaal gebruik van. Dit kan door mensen te laten zien wat je doet en welk probleem jij oplost. Maar laat hier dus ook woorden in terugkomen waar je op gevonden wilt worden. Wil je gevonden worden op ‘boekhouder’ of ‘projectontwikkelaar, zet dit woord dan in je kopregel, maar ook in andere onderdelen van je LinkedIn profiel. Ben je op zoek naar werk en per direct beschikbaar, zet dit dan ook in je profiel. Recruiters zoeken namelijk (ook) op deze woorden.

120 tekens is niet veel. Denk dus goed na over wat je hier invult en wees creatief. Maar dat laatste zal vast geen probleem zijn…

Ferdi Soetekouw

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *