Facebook & B2B

Social voor B2B
Lange tijd werd gedacht dat de inzet van kanalen als Facebook en Instagram was weggelegd voor bedrijven die zich richten op de consumentenmarkt. Immers deze platforms zijn bij uitstek geschikt om consumenten (fans) interactie te laten aangaan met het merk. "Op Facebook zitten mijn klanten niet", is een veel gehoorde opmerking uit de B2B-markt.
Toegegeven LinkedIn is voor B2B het meest gebruikte platform. Toch heeft Facebook in Nederland nog altijd ruim 9,5 miljoen gebruikers waarvan bijna 7 miljoen mensen het netwerk dagelijks bezoeken (2016). Facebook hoeft daarmee alleen WhatsApp voor zich te dulden. Deze cijfers legitimeren het gebruik van Facebook in de B2B-markt.

Naast deze indrukwekkende cijfers zetten we de belangrijkste redenen voor de inzet van Facebook voor B2B nog even op een rijtje:
  • Facebook zorgt voor exposure voor je bedrijf/merk
  • Het kan bijdragen aan het verkrijgen van trouwe fans
  • Geeft nuttige inzichten over de markt
  • Draagt bij aan leads
  • Een goede Facebookpagina draagt bij aan de ranking zoekmachines
  • Het kanaal biedt traffic naar je website
  • Is een mooi kanaal om te bouwen aan de relatie met je medewerkers
Veel bedrijven (h)erkennen gelukkig ook de toegevoegde waarde van het kanaal en realiseren zich dat ook hun relaties zich op Facebook bevinden. Het loont daarom de moeite om te investeren in het platform.

Axel Kolthof
Kun je wel wat ondersteuning gebruiken bij het opzetten van je social media...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *